Το υπόμνημα που στέλνει ο Σύλλογος Διδασκόντων του 5ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου
Τις σοβαρές ευθύνες της ίδιας της υπουργού Παιδείας στην κατάληψη του σχολείου, επισημαίνει με υπόμνημά του στα υπηρεσιακά όργανα της Εκπαίδευσης ο Σύλλογος Διδασκόντων του 5ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου.
Όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές ξεκίνησαν κατάληψη με απόφαση της πλειοψηφίας, μετά τη δήλωση της υπουργού αλλά και το ΦΕΚ στο οποίο αναφέρεται ότι όσοι συμμετέχουν στην κατάληψη τότε “δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσία για
όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας“!
“Το συγκεκριμένο ΦΕΚ εγείρει σοβαρούς προβληματισμούς σε ηθικό και παιδαγωγικό επίπεδο”, σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί. Η Πολιτεία για μια ακόμη φορά μετακυλύει τις ευθύνες της στους εκπαιδευτικούς, ενώ “μας μετατρέπει πρωτίστως σε όργανα ελέγχου και όργανα τιμωρητικά, καταργώντας τον παιδαγωγικό μας ρόλο”.
“Οι καθηγητές του 5ου ΓΕΛ συνεχίζουμε με κάθε παιδαγωγικό μέσο την προσπάθεια για
άνοιγμά του, καθώς πιστεύουμε στον δημοκρατικό διάλογο και στο ανοιχτό σχολείο”, καταλήγουν και καλούν τα υπηρεσιακά στελέχη “να τοποθετηθούν πάνω στο παιδαγωγικό και ηθικό αυτό δίλημμα”.
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
του Συλλόγου Διδασκόντων του 5ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου
Οι καθηγητές του 5ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου καλούμαστε να διαχειριστούμε μια
πρωτόγνωρη σε ηθικό και παιδαγωγικό επίπεδο κατάσταση. Το Σχολείο μας, ενώ λειτουργούσε
κανονικά όλη την προηγούμενη εβδομάδα, από την Παρασκευή 02-10-2020 τελεί υπό κατάληψη, με
σύμφωνη γνώμη της πλειονότητας των μαθητών/τριών μας∙ την αντίδραση αυτή πυροδότησαν
αποκλειστικά οι τελευταίες εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας, κ. Ν. Κεραμέως, οι οποίες ορίζουν ως
υποχρεωτική στα υπό κατάληψη σχολεία την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΦΕΚ 4264 /Β/30-09-2020 ).
Ιδιαίτερα την οργή των μαθητών/ τριών μας κινητοποίησε η παράγραφος όπου ορίζει :
«Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή
της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα,
δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσία για
όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας»
Το συγκεκριμένο ΦΕΚ εγείρει σοβαρούς προβληματισμούς σε ηθικό και παιδαγωγικό επίπεδο.
Η Πολιτεία για μια ακόμη φορά μετακυλύει τις ευθύνες της στους εκπαιδευτικούς και τους καλεί,
προκειμένου να αναχαιτιστεί το κύμα των καταλήψεων, να δράσουν με τρόπους που θυμίζουν «άλλες
εποχές και τακτικές» και να υποδείξουν τους καταληψίες. Άρα, από παιδαγωγικής απόψεως κλονίζεται
η απαραίτητη καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης των μαθητών προς τους δασκάλους τους αλλά και
προς τον ίδιο τον θεσμό του σχολείου, αφού μας μετατρέπει πρωτίστως σε όργανα ελέγχου και όργανα
τιμωρητικά, καταργώντας τον παιδαγωγικό μας ρόλο.
Παράλληλα, το Υπουργείο, σε περίοδο έντονης οικονομικής δυσπραγίας για πολλές
οικογένειες, απαιτεί από εκπαιδευτικούς και μαθητές / τριες να διαθέτουν, στον προσωπικό τους χώρο,
τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό και σύνδεση στο διαδίκτυο, με μηδενική εκ μέρους του παροχή
εξοπλισμού και κατάρτισης τόσο εκπαιδευτικών όσο και μαθητών/τριων Συγκεκριμένα, η μόνη
παροχή τεχνικού εξοπλισμού προς το Σχολείο μας είναι 15 tablet σε σύνολο 402 μαθητών και 40
εκπαιδευτικών. Γίνεται έτσι σαφές ότι καταστρατηγείται ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης και
κάθε αρχή ισότητας και ισοπολιτείας.
Οι καθηγητές του 5ου ΓΕΛ συνεχίζουμε με κάθε παιδαγωγικό μέσο την προσπάθεια για
άνοιγμά του, καθώς πιστεύουμε στον δημοκρατικό διάλογο και στο ανοιχτό σχολείο.
Καλούμε παράλληλα τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης, τον Διευθυντή
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου, τον Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης του Σχολείου μας
καθώς και τη Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής να τοποθετηθούν πάνω στο παιδαγωγικό και ηθικό αυτό
δίλημμα.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 5ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου